W Polskę jedziemy…..

Uczniowie klas V-VII postanowili nieco przedłużyć sobie wakacje. W pierwszej połowie września udali się wraz z opiekunami na trzydniową wycieczkę do Gdańska, Gdyni, Malborka i Torunia.

Już od pierwszych chwil byliśmy bardzo podekscytowani, gdyż Sławięcice opuściliśmy kilka minut przed północą. Wizja całonocnej jazdy w autokarze wszystkim nam się podobała. Ok. godz. dziesiątej przywitała nas bryza morska na Mierzei Helskiej. Ach…tu się oddycha! Po zwiedzeniu urokliwego miasteczka rybaków, przywitaniu się z fokami i morzem w najdalszej części mierzei, udaliśmy się do największego portu w Gdyni. Tam zwiedziliśmy Muzeum Marynarki Wojennej. Zobaczyliśmy także zacumowany statek -muzeum „Dar Pomorza”niszczyciel „ORP Błyskawica”. Mimo, iż każdy z nas odczuwał zmęczenie, chętnie spacerowaliśmy po Skwerze Kościuszki. Wieczorem udaliśmy się do ośrodka wypoczynkowego w Stegnie. Kolejny dzień rozpoczął się od wysłuchania zapierającego dech w piersiach koncertu organowego w Katedrze Oliwskiej i wizycie w Zespole pocystersko-katedralnym w Gdańsku-Oliwie. Nie mogło nas także zabraknąć na Westerplatte, skąd rejsem przez Zatokę Gdańską dopłynęliśmy do centrum Gdańska i zwiedziliśmy strategiczne miejsca. Zachwytom nad pięknem nabrzeża Motławy nie było końca. Po wieczornym spacerze po plaży w Stegnie, udaliśmy się na spoczynek. W ostatnim dniu zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy już w drogę powrotną, po drodze zwiedzając Muzeum Zamkowe w Malborku, a następnie Stare i Nowe Miasto w Toruniu. Po drodze wstąpiliśmy do Domy Mikołaja Kopernika, gdzie obecnie mieści się muzeum. Po zakupieniu słynnych pierników toruńskich, rozpoczął się ostatni etap naszej podróży, czyli powrót do domu.

Wycieczkę uznaliśmy za niezwykle udaną i na wiosnę planujemy kolejny wyjazd w ramach poznawania uroków naszej pięknej ojczyzny.